Het idee
MKB boekhoudservice is een initiatief van een groep innovatieve accountants en adviseurs die de waarde van actuele informatie van groot belang achten voor de ondernemer. Het gaat erom dat de boekhouding dagelijks op orde is. Dit is namelijk de basis voor het sturen op cijfers.Sturingsinformatie is belangrijk om de ondernemersstrategie te monitoren zodat aanpassingen en veranderingen snel tot uitvoer kunnen worden gebracht- en de doelstellingen worden gerealiseerd. MKB Boekhoudservice werkt met ‘Julia’s’ die zijn opgeleid en worden gecoacht door accountants.
De initiatiefnemers van MKB boekhoudservice hebben als accountant en adviseur ruim 25 jaar ervaring met het ‘met raad en daad’ bijstaan van de ondernemer. Deze adviserende rol kan alleen efficiënt worden vervuld op het moment dat de financiële informatie up-to-date is. “De boekhouding moet bij zijn!” Te vaak worden ondernemers in beslag genomen door allerlei administratieve rompslomp. Van de weeromstuit gaan ondernemers dit dan uitbesteden aan een administratie- of accountantskantoor. Pas na maanden zijn de financiële uitkomsten dan beschikbaar. Niemand doet meer iets met deze vastlegging van het verleden. Het verdwijnt in de kast. De waardevolle verantwoordingsinformatie wordt niet omgezet in sturingsinformatie.
Dát moet anders kunnen, bedachten de initiatiefnemers. Om te bewerkstelligen dat tegen minimale administratiekosten direct inzicht ontstaat in de financiële situatie, hebben de initiatiefnemers van MKB boekhoudservice vanaf het begin het online boekhouden omarmd. Om de ondernemer daadwerkelijk administratief te ontlasten tegen lagere administratiekosten, is besloten dat de administratieconsulenten bij de ondernemer op locatie werken.
Vanuit deze gedachte kwam MKB boekhoudservice tot stand. MKB boekhoudservice neemt de financiële administratie geheel uit handen tegen een vast scherp maandelijks tarief.
MKB boekhoudservice heeft Julia gecreëerd. Julia is een administratieconsulente die desgewenst de volledige administratie van haar cliënten verzorgt. Willen haar cliënten toch nog graag zelf (een gedeelte van) de administratie verzorgen? Geen probleem, dan begeleid Julia de administratief medewerk(st)er bij haar cliënt.
Julia neemt administraties uit handen, verwerkt de inkoopfacturen, regelt automatische koppelingen met de banken, zorgt ervoor dat verkoopfacturen op efficiënte wijze worden aangemaakt. Zelfs debiteuren nabellen is voor Julia geen probleem.
Ondertussen heeft Julia een team van enthousiaste collega’s om zich heen verzameld die allen het zelfde doel hebben als Julia: de ondernemer ontzorgen!
Het logo beeldt het uit: de ondernemer staat centraal. De centrale groene bol: de administratie perfect op orde; De blauw en oranje stoeltjes: de ondernemer heeft samen met de administratieconsulent direct inzicht in de juist gevoerde administratie. Om de samenwerking te accentueren is gekozen voor een wederzijds verband tussen ondernemer en administratieconsulent.
Uw administratie, onze zorg !